11.27.2011

some say that tongue can cut deeper than a sword…

and that wound won’t easily recovered.

11.24.2011

Treat Me as a Mother

Obat stres adalah ketika gw terperangkap dalam dunia nutrisi serta reproduksi, dan PING! Della Rosmeilia Pasha online, kita chatting dan gw tertawa terbahak-bahak sampai rahang kram, karena entah kenapa, setiap kata yang diucapkan teman gw yang maha dahsyat ini selalu bikin gw berdoa kepada Tuhan yang maha esa: Terima kasih Tuhan, telah kau kirimkan manusia ajaib ini untuk sayah.

Berawal dari chattingan antara gw dan Della beberapa hari yang lalu:

Della : Eh, Yu, gw pengen miara uler deh (sebagai informasi, Temen gw ini takut sama segala bentuk binatang berbulu, berkaki empat, berkaki dua-iya ga sih de? dan binatang melata adalah 'pilihan yang tepat sekali'!-pake intonasi nada mba-mba Pizza Hut)

Gw: Hah? (Sampe sekarang gw masih bertanya-tanya kenapa setiap chatting sama siapapun pasti gw awali dengan'hah?')

Della: Iya, gw pengen bisa pelihara dari mulai menetas gitu. Gw pengeeeen! Akhir-akhir ini gw mikir, kalo gw bisa pelihara kayanya seru banget, jadi berasa ada temennya tiap hari! Bisa gw elus-elus terus jalan di badan gw.

Gw: terus kenapa harus dari telor?

Della: (alasan 1) Karena harapan gw kan, ketika dia menetas, gw adalah orang pertama yang dia lihat. And i assume he/she will treat me as a mother. Hohohoho!! 


(Imajinasi gw pun melayang: Della, menunggu dengan penuh kesabaran di depan telor-telor uler, 'krek!' seekor ular pun keluar dari cangkang, melata dengan tertatih-tatih dan dengan mata berkaca-kaca, si ular pun berkata 'mommy'. Della pun terharu, menangis dan memeluk si anak ular sambil berkata: 'iya nak, ini mama'*tali kasih pun terjalin dengan indahnya*)

Gw: (mengingat kondisi gw yang masih semedi di lab, gw cuma bisa ketawa tanpa suara sampe bahu gw goyang-goyang) emang lo pikir dia anak bebek? (teringat penelitiannya Konrad Lorentz soal imprinting behavior-yang belum tau tanya mbah google yak^^)

Picture source from here
Della: (alasan 2) Abisnya kalo gw pelihara udah gede, takut aja dia tiba-tiba buas dan menyerang gw karena dia ga beranggapan gw ibunya.

Gw: Della, biarpun lo jadi emanya uler, tetep aja dia bisa nyerang lo karena instingnya emang gitu kalo terancam (mulai bijak)

Della: Ga bisa yah gw jadi ibunya? T_T (obsesi Della yang baru gw tau kayanya). Eh, btw makannya apa yah?

Gw: mencit-tikus yang warnanya putih ituh. 

Della: WHAAAAAAAT?? (mulai histeris, secara dia takut sama hewan berbulu). Ga ada makanan lain? Ga suka tumbuh-tumbuhan yah, ada ga sih uler herbivora? (catet sodara-sodara: ULAR HERBIVORA)

Gw: (dan ketawa gw pun pecah) MUAHAHAHAHAHA!!! De, seandainya lo berhasil mengubah ular dari predator karnivora jadi herbivora, gw + Bangkai berguru dah sama lo. Kakakakak!!

Mungkin sekarang gw bisa ketawa terbahak-bahak tapi siapa tau, 50 tahun ke depan di kelas pelajaran IPA anak SD seorang guru bertanya pada muridnya:

Guru: Jadi anak-anak, siapa yang tau apa makanan ulaaaar?

Murid: saya buuuu!!!

Guru: Ya, Bambang? (masih ada ga yah yang namanya Bambang 50 tahun lagi?)

Murid: Wortel bu guruuuu!!!

Guru: Benar sekali Bambang! 

Dan dunia perbinatangan pun suram, tikus melimpah ruah dan wortel pun mengalami kelangkaan..

11.22.2011

A Victory for Our Country

WE DID IT!!! WE DID IT!!! WE DID IT!!!! 

For the second time after last year event, again, two Indonesian teams won the dance and sing competition in Bravo Asean 2011!!! Competed with other 11 contenders from several ASEAN countries such as Malaysia, SIngapore, Thailand, Vietnam, Laos, Cambodia, Myanmar and Phillipine, we grabbed the Grand Prize Award for Indang dance Performance and Silver Award for sing performance!! Alhamdulilah ^^ and it was taped recorded by Arirang TV and will be release on this saturday at 8:00 PM. 

We dedicated our victory first to the Al Mighty Allah SWT; to our beloved country INDONESIA; to our family and to all of friends who have supported us and successfully pumped our energy in the stage. :) 



With Other Contenders

Copyright by Yonhap news


Copyright by Yonhap News

Copyright by Yonhap News

11.18.2011

Seoul Lantern Festival 2011

Actually, i saw it on last Friday with Widhi and Flo but didn't posted it yet. So, here we go, Seoul Lantern Festival 2011 at Cheonggyecheon (i know it's difficult to pronounce name of that place). Cheonggyecheon is a 8.4 km long stream that run through in the downtown of Seoul and also used as a green public space.It was opened in 2005 and was lauded as a major success of urban renewal and beautification (source: Wikipedia). From the ecology eyes, Cheonggyechon helps to cool down the temperature and successfully increasing number of some species of birds, insects and fishes those used it as their habitat. The government built walk side along this stream and actually it situated under the bridge and the main roads. First impression that i get was it's impressive! (well,anything about public space management here could be impressive for me) The way how the government managed a public space under the main road, even under huge bridges which is usually could be a slum area change into a clean, comfortable and green urban space that can be enjoy by society for free! (Wish Jakarta will have one like this someday). And since it was so crowded and my camera is not good to capture any images on night mode, this is the view of Cheonggyechoen from here and here :



And the rest are pictures of some awesome lanterns in Seoul Lantern Festival. Enjoy :)











11.12.2011

Ketika hidup makin berjarak. 



11. 11. 11

Living in this country realized me any day here could be 'informal' national day. They have Valentine's day, White Day even Black Day - a celebration for singlehood. Hahaha! And today, 11th day of 11th month celebrated as Pepero Day! Pepero is a cookie stick manufactured by Lotte company and has 10 different flavors. Since the date 11.11 resembled four sticks of Pepero, so the marketing team of Pepero named it as Pepero day. The day when young people and couple (of course) exchange pepero stick and other romantic gifts as a symbol of friendship and affection. Sounds like Valentine's day i guess but less sentimental value. 

Actually it's kind of marketing strategy from Pepero's company - Lotte but it's so impressive and freaking brilliant marketing strategy! They successfully make everyone buy and give Pepero to their couple, friends and family. They even encouraged it by special gift boxes and other promotions. Could you imagine how big the profit that they can get just in one day? Well, i didn't bought any kind of it actually, so i didn't have any contribution to increasing their profit but i received 1 box of Pepero from my labmate and 2 stick of handmade Pepero from another friend. Hehehe!

Happy Pepero Day anyway! and sorry for the picture's quality, i didn't bring my camera around and took it by my mobile phone. :)



Handmade Pepero

The original Pepero

Unbreakable by Distance #2

Pulang dari lab, kembali ke kamar tercinta dan disambut oleh 2 kartu pos manis di meja (tsaaah! kurang puitis apa coba gw..) Ahaaay! Satu kartu pos datang dari sahabat sepanjang masa Della yang sampe sekarang gw tetep memanjatkan doa dari hati yang paling dalam semoga tingkat kelemotannya semakin berkurang (Amiiin). Piss De!!:D  Thanks dear for this special sun flower post card also for my girls' picture behind of it. Lots love and hugs too for you guys! :)


Kartu pos kedua datang dari Mba Ira yang sekarang studi di Gottingen, Jerman (Tuhaaaan! Sayah juga mau!). Salah satu mimpi terbesar gw adalah melanjutkan studi di Georg-August University, Jerman. Kenapa? sama kaya alasan ga penting gw kenapa milih jurusan Konservasi Sumberdaya Hutan waktu S1 (karena namanya terdengar cadas dan mantab) begitu juga dengan alasan gw kenapa mau ke Gottingen (karena dosen favorit+pembimbing skripsi gw pernah studi disana) Hehehe. 

Daaaan betapa gw kembali jatuh cinta sama gambar di kartupos ini (melihat kartupos dengan sepenuh hati) Sungguh, gw pengen banget nyium patung itu! Karena di Gottingen sana, si patung yang bernama Ganselielbrunnen (Gadis angsa daaah kalo pake bahasa Indonesia) adalah landmarknya Gottingen dan ada tradisi unik buat para mahasiswa di Gottingen, saat lo dinyatakan lulus S3, lo bakal diarak keliling kota dan mencium si Ganseliesel ini sebagai tanda kelulusan. Sukses selalu buat Mba Ira dan dalam 5 tahun ke depan pasti berhasil lulus dengan predikat cum laude dan mencium Ganseliesel! dan semoga suatu saat saya ga cuma titip salam buat si Ganseliesel tapi menciumnya langsung. Amiiin!

11.03.2011

Edisi Narsis (lagi)

Kalo Nobita punya bukit belakang sekolah, gw punya bukit belakang lab. Hehehe, cocok buat yang lagi galau, stres gara-gara draft harus direvisi dalam tempo yang sesingkat-singkatnya (ehem, curcol), atau cuma iseng-iseng bermanfaat macam foto narsis kaya gini:

11.02.2011

Sorae Ecological Park

Had a great trip on the last weekend with Flo, Hesti and Flo's Korean friend (again, i couldn't remember his name --") to Sorae Ecological Park at Incheon Metropolitan City (they named it like that), and for this trip i had to wake up earlier because it took about 2 and half hour by subway to go there. At the first, i had no idea what kind of place it its Flo just gave me information that we gonna go to a park which is quite far from Seoul, that's why we have to leave earlier from here. Seoul is very crowded lately, since a lot of people want to enjoying the autumn foliage, then it's a good time to escape from here for a while.

Based on history that i read from the board, in the past Sorae known as a huge place to produced salt in Korea until 1996. In 2009, the government closed the salt fields and restore it as the bed for insects, and migratory birds. There's also a wide semi-dry marsh as a habitat for crabs, craw-fish and shrimps, and it leave naturally for kids to learn about ecology and experience it directly. Then, in the exhibition hall, we could get information about the history of Sorae Ecological Park and how salt is produce. Completed with a clean walk and bicycle path, wooden bridges for observation, rest area and public toilet, it's really a perfect place to doing several activities at once times. 

The main object that really interested to me and actually our based purpose to visited this park reside there: surrounding by reeds field, under bright blue sky, three red windmills standing and waiting for the wind blowing up their fans. What a view!! Suddenly, two stupid imaginations pops out from my head: first, i'm in Netherland!! Hehe. Second, Do you know an old music fantasy film The Wizard of Oz? (skip it if you don't know :p) when i walked through the tall reeds field, it's like i'm in Dorothy's farm in Kansas. Hehehe. Anyhow, here are some pictures that i captured during my trip. Enjoy! :)

The exhibition hall and dry salt ponds