2.26.2011

From Ewha to Myeongdong

What a nice weekend! Today i have a plan with Eunha to went to our laboratory at Science Building B. she show me a way to go there, every parts of laboratory and also some projects has been doing in our lab. And one surprise they already provide one desk for me, ooh, it is so nice J




Then, we went to Myeongdong, one famous shopping district in Seoul because I have to buy a new thick coat and some warm clothes. We used subway from Ewha Womans University station to Eujiro 3-ga station. Wow, it was very crowded, many clothes, shoes, cosmetics and food stores there.  Eunha took me to one restaurant name Andongzzimdak, a cozy place with many healthy menus. We order Hemuldokcim, it’s kind of boiled fresh seafood, rice cake, vegetables and mushroom. Wow!  It taste spicy but very delicious! 1 portion for 2 people about 15,000 . Huuuu, its gonna be my favourite dishes in Korea! Slruuup!








Related Posts

5 comments:

  1. woooowww.... awesome... i like this post, all about koreaaa... huhu jadi pengen kesana, kereen kak rahayu... pokoke neomu...neomu...neomu...neomu...joha.. :D (bener gak kak bhsa korea nya?)

    *salam kenal kak*

    ReplyDelete
  2. Salam kenal juga ya :) wah, saya juga belum lancar nih bahasa koreanya. tapi bener kok :)

    ReplyDelete
  3. kalo boleh tahu, kehidupan disana mahal gak kak? ongkos biaya hidup disana maksudnya? hehe, siapa tahu juga punya kesempatan pergi kesana, jadi pengen s2 juga nieh :p

    ReplyDelete
  4. Ayo! Semangat kuliah lagi! mumpung masih muda dan semangatnya masih berkobar-kobar. halaah..
    Biaya hidup disini cukup mahal menurut gw, sekali makan di kantin mahasiswa itu sekitar 2000-3000 won (16,000-24,000 rupiah) tapi kalo apa2 dikursin ke rupiah sih ga akan makan. hehehe. Biasanya kalo kamu dapet beasiswa kesini uang bulanannya itu standar biaya hidup di Seoul, tinggal kita aja managenya gimana. Semangat yak!

    ReplyDelete
  5. woalaaahhhh, lumayan toh harganya, ckckck, hehe tapi bener juga, klo di itung mulu mah kagak makan ntar...:D
    komawo kak...
    hwaiting kak! SEMANGAT...

    huaaaa...beasiswaaa???? mauuuuuuuuuuu.....

    ReplyDelete